Wednesday, January 18, 2012

Kalau ada duit lebih tu....silalah bli buku2 ni....menarikk!!

Asalammualaikum.....hyeeeppp :)

saja nk share sesuatu yg rasanya benda indah...

pagi td....azie dgn housemate saja nk cipta 1 lagi kenangan baru dlm persahabatan kami...

berjaga seawal pagi then pegi breakfast dekat McD...haha...kelass kauuu

then, lepas breakfast tu...almaklumlah.....dalam domper ada VOUCHER FREE RM200..alang2 dah dekat pekan...trus la pegi kedai buku....

tujuannya nk teman kawan cari novel.....dah kawan cr novel...xkan kita nk tengok je kan...

terdetik la belek2 buku tu....bayak laaaa buku2 yang menarik...terLALU banyak...smpai x thu nk beli yang mana 1....

so, azie buat la pilihan....antaranya....


1) AURAT MAHKOTA WANITA



melalui buku ni kita dapat belajar had2 atau batas2 aurat seorang wanita tu..

xkira la dimana atau dengan siapa pun....

2) BERCINTA SAMPAI KE SYURGA



betul la kan.....setiap orang yang bercinta selalu cakap...

semoga kita sehidup semati....

apasalahnya belajar menyintai sehingga di bawa kesyurga...

3)USTAZ AZHAR IDRUS



yang ni jawapan bg segala persoalan yg ditanya....E-CELI sama ja mcm dalm fesbuk tu...tpii...dah semua kawan ada...rasa mcm nak jugakk...
tapi...hemm....membazir rasa...baik pinjam je kannn....

4) INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT



haaa........buku ni...SERIUS...macam MEMANG SEPATUTNYA DIBELI.....

Ya Allah....saat baca buku ni tadi.....buat jiwa aku betul-betul tersentuh.

Indahnya Hidup Bersyariat adalah sebuah buku yang patut atau aku nak katakan WAJIB

ada dalam sebuah keluarga Islam.

Indahnya Hidup Bersyariat merupakan sebuah buku panduan Fardu Ain yang lengkap dan

bergambar. Ditulis oleh Dato' Ismail Kamus dan Mohd Azrul Azlen Ab. Hamid keluaran

Telaga Biru Sdn Bhd. Buku ni meliputi setiap aspek dari mana manusia dilahirkan

sehinggalah dia menghembus nafas terakhir..

Dari bab kelahiran, pendidikan awal kanak-kanak, berkaitan remaja, masuk pulak bab

Fardu Ain asas macam solat puasa semua tu, perkahwinan, hidup bermasyarakat serta

amalan-amalan sunat dalam kehidupan.. Lengkap dengan doa.

Kalau korang ada rezeki lebih, belilah buku ni satu ok. Bukan buat simpan, tapi

untuk rujukan sebab satu hari memang kita akan memerlukannya dan ilmu yang ada di

dalamnya berguna untuk keturunan kita nanti. Percayalah...


ehm....memang semua ni buku2 yang agak islamic....x kisah kan kita cuba menambah apa

yang kurang atau belajar apa yang xda....bukannya beli untuk ditunjuk2...

bukan jugak nak tunjuk bahawa kita ni alim atau warak...cuma...lepas baca buku ni

kita dapat ukur n tahu dimana kekurangan kita...


*ni baru beberapa buku.....banyak lagi buku2 lain yang menarik... :)

No comments: