Tuesday, April 3, 2012

Alhamdulillah harini aku jadi insan terPILIH

Syukur..Alhamdulillah.....

harini aku...... (NOORHIDAYU ZUL) (Aini nazurah) (fiezan) n senang cakap semua student Ijazah UiTm ehem3.... menghadiri satu seminar....ewwwwww.....!!
ohh....klik pd nm klu nk tengok orangnyeee...hihihih
buat pertama kalinya aku rasa aku insan yang sangat beruntung..... sebab harini aku dapat menghadiri satu seminar SURVIVAL MAHASISWA....

OH....TIDAK!!!.....SAY NO TO SEMINAR!!!!....mesti semua akan cakap macam tu kan...

sebab tu malam tadi aku dah siap prepare siap2.....COKLAT...NOVEL...HANPHONE (CAS PENUH2).....AND HANDFREE....

tauuu.....seminar selalunya ohhhh MEMBOSANKAN.....

TAPI..... bukan semua seminar macam tu kan.....??....Tak percaya???....Ya....harini aku dapat merasakannya.....

harini....UiTM dah sediakan satu slot seminar yg sangat menarik...lebih menarik lagi penyampai seminar tu.....FIRDAUS DJMARIS



beliau pernah menjadi penceramah dalam HALAQAH - SENTUHAN QALBU

apa yang disampaikan beliau pagi tadi.....WAW!!!... xsempat lagsung aku nak belek2 novel.....nak pilih2 lagu untuk jadi hiburan telinga....

Ya Allah sungguh tinggi ilmu pengetahuannya dan memperlihatkan sungguh cetek pengetahuanku padaMu Ya Allah....

saat tu kerdilnya aku rasa.....

banyaknya kesilapan lampau yang telah aku lakukan....

bersyukurlah anda kerna "JIKA ANDA MASIH TERBANGUN PADA KEESOKAN HARINYA BERSYUKURLAH KERNA ALLAH MASIH MEMBERI ANDA KESEMPATAN UNTUK BERTAUBAT"....


Ya....aku sedar.....saat seketika tadi dalam kesamaran aku jua mengalirkan air mata (cepat2 lap).....

bukan sebab aku sengaja memaksa diri untuk mengeluarkan air mata tapi sebab....aku betul2 tersentuh.......aku pun tak sedar air mata mengalir di pipi....

MasyaAllah.....SubhanaAllah.....

Terima Kasih Ya Allah....Terima Kasih UiTM...harini.....ada seseorang yang membawa aku untuk sentiasa memperingati Allah.....
sentiasa ingatkan aku untuk memperbaiki apa yang kurang...

sesaat tersentuh jua.....

baru aku sedar mengapa kau tarik nikmat cinta dalam diriku.....

MasyaAllah...aku juga sedar...nikmat cinta itu HEBAT Ya Allah....

Tapi TERIMA KASIH kerna kau tarik nikmat itu kerna kau jauhkan aku dr MAKSIAT...

suatu hari jika aku kembali untuk merasai nikmat itu....KAU kurniakanlah seseorang yang dapat membimbingku Ya Allah....Amin2x....

bukan perasaan cinta yang menjadi persoaln pertama.....

perasaan ibu bapa kita bagaimana???....adakah kita selalu menyakiti mereka??...menguris hati mereka???...Ya Allah....jika ada besarnya kesalahanku.....

sememangnya manusia mudah terpedaya...manusia mudah lupa....

jadi untuk mengelak semua tu berlaku kita mesti punyai seseorang yang dapat selalu untuk memperingati kita n kita sendiri sentiasa selalu memperingati diri untuk jadi lebih baik n mengawal dari melakukan yang tidak sepatutnya....

Bersamalah kita sebagai umat Islam....saling memperingati n memperbaiki....

nak cerita semula apa yang cuba disampaikan memang sukar...kerna hanya hati ini sahaja yang mampu merasai.....acecey...

maii kita kongsi sama2 video ni......

video ni pun dah cukup buat anda tersedarrrr dari lamunan...

p/s...klik tajuk untuk melihat..

1) Muhasabah - Ikon (Sentuhan Qalbu)

2) tv9 halaqah sentuhan qalbu 5 minit aje part3

3) Peringatan Untuk Umat Islam Akhir Zaman

Tak dapat share pic real sebab sepanjang seminar kami dilarang amik gambar....untuk mengalakkan agar kami terus menghayati....

TERIMA KASIH UNTUK SEMINAR YANG SANGAT BERMAKNA....

I LOVE U ALLAH

Sedarkah anda betapa sayangnya Nabi kepada umatnya...kerna disaat hembusan yang terakhir beliau masih memikirkan tentang umatNya bahkan bukan memikirkan kesihatannya...

teruskanlah nikmat yang kuterima ini Ya Allah...

**MATIKANLAH HAMBA YA ALLAH SEPERTI RASULL DAN PARA SAHABATNYA...
HAMBA INGIN MATI SPERTI RASUL DAN PARA SAHABATNYA...AMIN**

Rasul sangat menyayangi hambaNya....adakah anda menyintai Nabi??

sudahkan ada air mata yang mengalir kerna merindui Baginda S.A.W....??



mengelap air mata...........sob....sob....

No comments: