Saturday, April 14, 2012

cuba kenali diri anda...... yang mana satu adalah anda...

hyeeep....... hapdate pagi-pagi buta memang terbaik la kan....

ni bukannya post untuk menilik nasib yup.....

hanya sekadar untuk mengenali "yang mana 1 adalah kita"...

tak payah susah-susah...jawap disini...jawab didalam hati sudah memadai... :)



saat berkumandang lagu-lagu baru..

terkumat- kamit mulut berbicara....

buat apa???...

cuba untuk menghafal lirik-lirik lagu tersebut kan???...



lagu yang disukai akan diulang banyak-banyak kali.....

bukan setakat di radio sahaja akan ulang banyak-banyak kali...kalau di download
sendiri..lagi banyak kali ulang kan...




Novel...!!

tak kisah lah berapa harga novel tu skali pun.....

ada ja cara untuk dapatkan novel tu kan...

aihh...sedih....hapy...romantik...semua ada....

siap yang menangis2.....siap ulang banyak-banyak kali pun ada...




tengok tv..tengok movie...

haishhh...hindustan...melayu...china...korea...

macam2....

dah???...dah pastikan anda yang mana 1???


CUBA RENUNGKAN


PICTURE 1 : terkumat kamit menghafal lirik lagu...tapi tahu tak..kita takkan dapat apa pun kalau kita beria-ria menghafal lagu tersebut...

kalaulah kita terkumat-kamit meghafal A-Quran...

MasyaAllah....tinngi fadhilat yang kita dapat...

"Bacalah al-Quran sesungguhnya ia akan datang di hari Kiamat sebagai syafa'at kepada pembacanya"
Hadis Riwayat Muslim


PICTURE 2 :

ulang dan dengar lagu yang kita suka...banyak-banyak kali...

banyangkan kalau kita mendengar alunan dan bacaan Al- Quran pun kita akan mendapat kelebihan....

PICTURE 3:

baca novel....sedih...romantik...jangan la kacau....mau melenting nanti...ye lah...tengah kusyuk kan...

tapi....tak penah pun tersedar nak baca kisah2 nabi terdahulu kan...

novel siap khatam....ulang banyak-banyak kali..

tapi kisah Nabi....ada yang kadang-kadang tak tahu langsung pun...MasyaAllah


PICTURE 4 :


setiap sabtu pukul 2 tunggu depan tv siap2 nak layan hindustan....

petang-petang....tunggu siap2 nak tengok cerita cina kan...

setiap sabtu pukul 10 malam... bersedia nak tunggu drama melayu...

haishhh..korea...tak payah tunggu hari sabtu pun xpa...kalau dah download setiap masa boleh tengok sebab GERENTI banyak episod...

tapi..pernah tak kita luangkan sedikit masa untuk menonton sesuatu yang berfaedah..

menonton islamic punya cerita yang dapat memberi kesedaran

CTH : HALAQAH




BACALAH, DENGARLAH, LIHATLAH ------->> XKAN RUGI WALAUPON SEDIKIT

semua ni tak ada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia

bahkan ada kena mengena dengan diri saya sendiri...

sama-samalah kita membetulkan apa yang salah

mudah-mudahan akan sentiasa diberkati...Amin2..

"Allah..hear my prayers.. hear my prayers O Allah.."

No comments: